Google Search se pregateste pentru o schimbare majora

Transformarea cautarii Google

Google, luand exemplul Bing, intentioneaza sa incorporeze un chatbot in interfata motorului sau de cautare si sa puna accent pe continutul video.

Motorul de cautare Bing include deja un chatbot GPT, care ofera raspunsuri alaturi de linkuri sugerate pentru interogarile utilizatorilor. Desi chatbotul Bard de la Google nu este inca disponibil la nivel mondial, acesta urmeaza sa fie integrat in curand, rezultand o experienta de cautare similara cu cea de pe Bing.

The Wall Street Journal raporteaza ca Google isi propune sa reinnoiasca interfata motorului sau de cautare, renuntand la formatul traditional cu zece linkuri albastre. Noul design va fi mai atractiv vizual, usor de navigat, personalizat si centrat pe utilizator, vizand in special utilizatorii mai tineri.

Un chatbot va fi componenta principala a noii interfete Google Search. Numele temporar pentru aceasta noua interfata, care il include pe chatbotul Bard, este Magi. Cu toate acestea, Google nu copiaza pur si simplu abordarea Microsoft.

Motorul de cautare reinnoit va aborda si popularitatea crescanda a formatelor video scurte, precum TikTok si YouTube Shorts.

Aceste clipuri video vor fi afisate mai proeminent si vor fi mai usor de vizualizat in cadrul paginii cu rezultatele cautarii. Desi detaliile despre cum intentioneaza Google sa realizeze acest lucru nu sunt clare, se asteapta ca anuntul oficial sa fie facut la conferinta I/O 2023, care incepe pe 10 mai.

Adaptarea la noua interfata poate fi o provocare pentru utilizatorii de multa vreme. Google Search a fost motorul de cautare lider la nivel mondial, cu concurenta din partea Bing si a altora castigand teren. Cu toate acestea, obiceiurile utilizatorilor pot fi greu de schimbat, mai ales cand vine vorba de a alege un motor de cautare si de a se adapta la o noua infatisare.

Pe masura ce Google Search trece prin schimbari semnificative, competitori precum Bing, DuckDuckGo si altii vor avea ocazia sa convinga utilizatorii sa incerce motoare de cautare alternative.

Google este cel mai popular motor de căutare la nivel mondial, cu o cotă de piață de peste 95% în România și peste 90% în întreaga lume.

Spune-ti parerea

      Leave a reply

      4 × 3 =

      ggtech
      Logo
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0